مرجع دانشگاهی کشور

اخبار دانشگاهی, دکتری, کارشناسی ارشد

مرجع دانشگاهی کشور

اخبار دانشگاهی, دکتری, کارشناسی ارشد

مرجع دانشگاهی کشور

اخبار دانشگاهی, دکتری, کارشناسی ارشد, وزارت بهداشت, سراسری, آزاد

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

مشاوره آزمون دکتری 97




* نکات مهم درباره آزمون دکتری 97*


به اطلاع کلیه متقاضیان ثبت‌نام و شرکت در آزمون ورودی دوره دکتری  (نیمه متمرکز Ph.D) سال 1397 می‌رساند که ثبت‌نام برای شرکت در آزمون مذکور منحصراً بصورت اینترنتی از روز چهار‌شنبه مورخ 96/09/1 آغاز و در روز سه شنبه مورخ 96/09/7 پایان می‌پذیرد. لذا کلیه متقاضیان، ضرورت دارد که در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه راهنما و فراهم نمودن مدارک و اطلاعات مورد نیاز ثبت‌نام به پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش‌ آموزش کشور به نشانی www.sanjesh.orgمراجعه و نسبت به ثبت‌نام و شرکت در آزمون مذکور اقدام نمایند.

پیرو هماهنگی انجام شده بین مرجع اخبار دانشگاهی و سنجش امیرکبیر، مجری آماده سازی منابع آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ، کلیه مخاطبان مرجع اخبار دانشگاهی می توانند در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۷ برای مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۹۷ به صورت رایگان با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۰۳۱۶۹۰ داخلی ۱ ، سنجش امیرکبیر تماس بگیرند و با اعلام نام مرجع اخبار دانشگاهی، از خدمات مشاوره رایگان سنجش امیرکبیر برای ثبت نام آزمون دکتری ۹۷ استفاده نمایند.

بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در مقطع دکتری ناپیوسته بر حسب هر یک از شیوه های « آموزشی پژوهشی» و «پژوهش محور» به شرح زیر انجام می شود:


الف ـ دکتری آموزشی پژوهشی: سنجش و پذیرش برای ورود به دوره دکتری ناپیوسته آموزشی ـ پژوهشی بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد:


1ـ آزمون متمرکز(50 درصد)


2ـ سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری (20 درصد)


3ـ مصاحبه علمی و سنجش عملی (30 درصد)


 


برنامه زمانی آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور درسال 1397


نام آزمون سال ثبت‌نام برگزاری آزمون
از تا
دکتری (Ph.D) ۹۷ چهار‌شنبه ۹۶/۰۹/۰۱ سه‌شنبه ۹۶/۰۹/۰۷ جمعه ۹۶/۱۲/۰۴
کارشناسی ارشد ۹۷ پنجشنبه ۹۶/۰۹/۱۶ چهار‌شنبه ۹۶۰۹/۲۲ پنجشنبه و جمعه ۶ و ۹۷/۰۲/۰۷
سراسری ۹۷ یکشنبه ۹۶/۱۱/۰۱ یکشنبه ۹۶/۱۱/۰۸ پنجشنبه و جمعه ۷ و ۹۷/۰۴/۰۸
ب ـ دکتری پژوهش محور: سنجش و پذیرش برای دوره دکتری ناپیوسته پژوهش محور بر اساس معیارهای زیر صورت می گیرد:

1ـ آزمون متمرکز(30 درصد)

2ـ سوابق آموزشی،پژوهشی و فناوری (20 درصد)

3ـ مصاحبه علمی و بخش عملی (30 درصد)

4ـ تهیه طرحواره(20 درصد)

اجرای مرحلة اول(آزمون متمرکز) توسط سازمان سنجش آموزش کشور و امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشیو فناوری، مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاهها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

بر اساس مصوبه شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مواد آزمون متمرکز دکتری (Ph.D)سال 1397 به شرح زیر خواهد بود:

الف) آزمون زبان                                                          باضریب (1)

ب) آزمون استعدادتحصیلی                                             باضریب (1)


ج) آزمون دروس تخصصی در سطح کارشناسی یا کارشناسی ارشد باضریب (4)

یا با شماره 02144031690 تماس بگیرید
سنجش و پذیرش برای کلیه دورهها شامل: روزانه، نوبت دوم (شبانه)، پژوهش محور، پردیس های خودگردان، پیام نور، بورس اعزام به خارج، مؤسسات غیر انتفاعی، دانشگاه آزاد اسلامی و .... بر اساس قانون فوق صورت خواهد گرفت لذا کلیه متقاضیان ورود به دوره دکتری (Ph.D)و همچنین دستیاری دامپزشکی سال 1397 لازم است در این آزمون ثبت نام و شرکت نمایند.

سایر شرایط و ضوابط

1ـ تمامی دانشجویان و فارغ التحصیلان مقطع کارشناسی ارشد و دکتری حرفه ای می توانند در صورت دارا بودن شرایطو ضوابط عمومی و اختصاصی در آزمون ورودی شرکت نمایند.

2ـ دارندگان مدرک معادل دوره کارشناسی ارشد در صورتی که مشمول آئین نامه شماره 77633/2 مورخ 92/5/28که توسط معاون آموزشی وزارت متبوع ابلاغ شده، باشند می توانند در آزمون شرکت نمایند.

3ـ مؤسسات برای پذیرش دانشجو در مهرماه از داوطلبانی می توانند پذیرش به عمل آورند که حداکثر تا سی و یکم شهریورماه همان سال (سال 1397) فارغ التحصیل شوند. تاریخ فارغ التحصیلی برای داوطلبانی که شروع تحصیل آنان در صورت وجود ظرفیت نیمسال دوم است، سی ام بهمن ماه همان سال (سال 1397) خواهد بود.

4ـ پذیرفته شدگان قطعی (نهایی) روزانه سال 1396 چه در دانشگاه قبولی ثبت نام کرده و چه ثبت نام نکرده باشند اجازه شرکت در آزمون سال 1397 را ندارند و یک سال محروم از آزمون هستند.

5ـ پذیرفته‌شدگان دروة بورس اعزام به خارج در صورتیکه روند پذیرش آنها تا زمان ثبت نام آزمون در سازمان امور دانشجویان تکمیل نشده و در داخل نیز در دروه‌های روزانه پذیرفته نشده باشند، اجازة شرکت در آزمون دکتری سال 1397 را دارند.

6- سایر شرایطو ضوابط در دفترچة راهنمای ثبت نام و شرکت در آزمون ورودی دکتری نیمه متمرکز سال1397 درج خواهد شد.

پیرو هماهنگی انجام شده بین مرجع اخبار دانشگاهی و سنجش امیرکبیر، مجری آماده سازی منابع آزمون کارشناسی ارشد و دکتری ، کلیه مخاطبان مرجع اخبار دانشگاهی می توانند در زمان ثبت نام آزمون دکتری ۹۷ برای مشاوره ثبت نام آزمون دکتری ۹۷ به صورت رایگان با شماره تلفن ۰۲۱۴۴۰۳۱۶۹۰ داخلی ۱ ، سنجش امیرکبیر تماس بگیرند و با اعلام نام مرجع اخبار دانشگاهی، از خدمات مشاوره رایگان سنجش امیرکبیر برای ثبت نام آزمون دکتری ۹۷ استفاده نمایند.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی