مرجع دانشگاهی کشور

اخبار دانشگاهی, دکتری, کارشناسی ارشد

مرجع دانشگاهی کشور

اخبار دانشگاهی, دکتری, کارشناسی ارشد

مرجع دانشگاهی کشور

اخبار دانشگاهی, دکتری, کارشناسی ارشد, وزارت بهداشت, سراسری, آزاد

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

ثبت نام آزمون دکتری ۹۶-۹۷ |ثبت نام کنکور دکتری (زمان و ثبت نام)

مرکز مشاوره تحصیلی سنجش امیرکبیر مشاور سعی بر این دارد که جنبه های گوناگون شرایط ثبت نام آزمون دکتری را به شما معرفی کند.

ثبت نام آزمون دکتری :طبق اعلام رسمی سازمان سنجش در تاریخ ۱۴مهر، زمان ثبت نام آزمون دکتری از روز سه شنبه ۱۶ آذر آغاز شده و تا ۲۲ آذر ادامه دارد. داوطلبانی که با توجه به دفترچه ی راهنما دارای شرایط لازم برای ثبت نام می باشند باید در مهلت مقرر شده نسبت به ثبت نام اقدام نمایند. لازم به ذکر است ثبت نام آزمون دکتری به صورت کاملا اینترنتی می باشد و ثبت نام حضوری ندارد. داوطلبان باید با ورود به سایت سنجش و با وارد کردن اطلاعات شخصی به همراه گروه آزمایشی مورد نظر خود ثبت نام خود را انجام دهند.

ثبت نام کنکور دکتری ۹۶-۹۷


از جمله مهمترین تغییراتی که در آزمون دکتری پیش بینی می شود ادغام شدن کنکور دانشگاه آزاد و دانشگاه دولتی بود که تا آخرین لحظه برسر ادغام و یا برگزاری جداگانه این آزمون جدال بود اما در نهایت با توجه رای دیوان عدالت اداری و مجلس این دو آزمون باهم ادغام شدند. بنابراین ثبت نام آزمون دکتری در سال ۹۶ صرفأ از طریق سامانه سازمان سنجش انجام گرفت.

 


شرایط ثبت نام آزمون دکتری ۹۶-۹۷


برای ثبت نام در آزمون دکتری مسلمأ داوطلبان باید مدرک کارشناسی ارشد و یا دکتری داشته باشند.شرط دوم تناسب داشتن رشته  کارشناسی ارشد با رشته ی مورد تقاضا در مقطع دکتری است (داوطلبان با مطالعه دقیق دفترچه ی راهنمای ثبت نام می توانند نسبت به این تناسب آگاه شوند)

به عنوان مثال: اگر شما فارغ التحصیل رشته ی فیزیک هستید حق ثبت نام در آزمون دکتری رشته حسابداری را ندارید، در صورتی که اگر فارغ التحصیل حسابداری هستید می توانید در آزمون دکتری فیزیک ثبت نام کنید.

همچنین افرادی که قصد ثبت نام در آزمون دکتری را دارند باید حداکثر تا ۳۱ شهریور همان سال فارغ التحصیل شوند. این تاریخ برای افرادی که در نیمسال دوم پذیرش میشوند تا ۳۰ بهمن تمدید می شود.

جهت اطلاعات بیشتر می توانید با مشاورین مرکز در ارتباط باشید و یا به سایت سنجش مراجعه نمایید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی